.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



zaterdag, april 12, 2003



De grootste verrassing van deze oorlog was de Noorse verslaggeefster Asne Seierstad: 31 jaar en blond en iedere avond op het dak van het Palestina-hotel om Jeroen Pauw in Hilversum te woord te staan. Zelden zag ik iemand zo monter en vrolijk een oorlog verslaan als deze Noorse. Haar wangen gloeiden, haar ogen twinkelden, haar Engels zinderde van de Noorse invloeden, heur blonde haar wapperde, om haar hoofd, haar gevoel voor verhoudingen en haar gevoel voor humor lieten haar nooit in de steek.

Gelukkig was Asne Seierstad in Bagdad. Ik wou dat ik zelf in Bagdad was geweest, verdomd nog aan toe - dan had ik kruidenthee gedronken met Asne Seierstad en heel wat met haar afgelachen, maar ja, ik was niet in Bagdad, en ook al niet in Kabul, waar Asne Seierstad ook al was toen de Taliban werd verdreven, en ook niet op de Balkan, waar Asne Seierstad ook al was toen Sarajevo onder vuur lag. Je mist meer dan je meemaakt, is mijn motto, maar Asne Seierstad - uit Lillehammer - heeft duidelijk een ander motto. Zij trekt onverveerd van brandhaard naar brandhaard, alleen bevreesd voor haar benen, want ja - zij houdt nu eenmaal ook nog erg van skieën.

Martin Bril in de Volkskrant.

(PS Asne is Aasne, ze is geboren in 1970 en dus geen 31 jaar, en ze komt uit Oslo, niet uit Lillehammer. Op 19 maart wilde ze Bagdad al verlaten, maar ze kreeg geen uitreisvisum. red.)

De sinds 2 april vermiste Japanse journalist Moriaki Endo is vrijdag weer opgedoken in de Iraakse hoofdstad Bagdad. Volgens het Japanse persbureau Kyodo zat de 55-jarige Endo al die tijd vast in een gevangenis in Bagdad op verdenking van spionage.

Vrijdag werd hij vrijgelaten en keerde hij in zijn gevangeniskleding terug naar zijn hotel. Endo, een freelancer, werd op 2 april gearresteerd omdat hij zonder de toen verplichte aanwezigheid van Iraakse functionarissen foto's had gemaakt in de stad.

Bron: ANP.


College student Sama Samira, 21, explains that not all Iraqis are happy with the US presence.
foto John Moore


vrijdag, april 11, 2003

Vandaag in L.A. Weekly een bespreking van Susan Sontag’s nieuwe boek Regarding the Pain of Others, onder de titel Art of Darkness - Susan Sontag on photography and suffering.

An American photographer escaped an attempt by two Iraqi fighters to kill him near the northern oil city of Kirkuk.

Photographer Richard Sennot and reporter Paul McEnroe went to the oil refinery near Kirkuk after the city fell to Kurdish fighters Thursday. The Iraqi Army had fled, but up to 50 die-hards from the Fedayeen Saddam militia had decided to fight on at the refinery. After hiding throughout the afternoon in a bunker mostly shielded by smoke from a burning oil well, two fighters decided to take their death ride and attack Sennot and his colleague. They jumped into a troop truck filled with weapons. Six local Kurdish militiamen, alerted to the pro-Saddam fighters minutes earlier, ran down the road and encircled the truck with rifles raised.

The driver jumped out with a grenade in his right hand, and common sense began to unravel. "Just let me go - I won't kill you, I want to kill the Americans," the fighter yelled as he walked toward one of the backpedaling Kurdish militiamen who had encircled him. "I'm Saddam's Fedayeen." A warning shot was fired. "Leave me to the Americans," he screamed, ignoring the shot.

"Kill him! Kill him! Get it over with, get rid of him," screamed Sabir Abdul Rahan, one of the militiamen. His urging was ignored. The Fedayeen fighter kept walking, and a militiaman grabbed for the soldier's hands, trying to clamp down on them so he couldn't let go of the grenade's firing hammer. They wrestled for about a minute while the others stood by. The soldier broke free, grenade still in his hand. He ran toward the reporter and photographer, who fled. The soldier then veered into a field and disappeared into high grass.

The remaining Fedayeen soldier, sitting on the passenger side of the truck, was shot by a militiaman and yanked to the ground and searched in case he had a hidden bomb. The Americans had returned, and the wounded Fedayeen soldier stared up at the men he and his partner had tried to kill. A Militiaman was quoted as saying the fighter knew the journalists were Americans because he was hiding so close he could hear them speaking English. The dying Iraqi fighter looked at the two Americans, his intended victims .He stretched out his hand, asking for help, and died.

Bron: Star Tribune.

Hollywood couple Michael Douglas and Catherine Zeta-Jones won a court battle on Friday against celebrity magazine Hello!, which printed unflattering and unauthorized photos of their wedding. Zeta-Jones was outraged at the pictures, some of which showed her being fed cake by her husband. The photographer gatecrashed the wedding in New York and secretly took pictures from a camera at his hip.

The pair sued Hello! for $800,000 for printing pictures three days before official shots appeared in rival magazine OK!, which had signed a lucrative deal with the couple. OK! is also seeking damages. Zeta-Jones had told the court she felt "violated" by the unofficial photos at the plush Plaza hotel. Calling them sleazy and unflattering, she was particularly upset at shots she said made her look as if all she did was eat.

"I felt devastated... I felt violated," she said from the witness box. "I did not want my husband shoving a spoon down my throat to be photographed ... It is offensive." But Hello! maintained the couple gave up the right to privacy by selling pictures to OK!.

The High Court judge ruled against the pair on claims of invasion of privacy and rejected claims for aggravated and exemplary damages: "I do not doubt that Mr. Douglas and Miss Zeta Jones suffered real distress. Given that there was in any event to be very extensive photographic coverage of the wedding, I do not see the behavior of Hello! as so flagrant or offensive as to justify an award of aggravated damages."

Hello! publishing director Sally Cartwright said nine out of the 13 claims against them had been thrown out: "The areas where he has found against us are, frankly, commercial ones. This case was not brought about privacy but about a commercial deal: money and control."

Bron: Reuters.

Vanmiddag in het Parool een interview met Auke Vleer en Barbara Dijkhuis. Zij reisden van kust tot kust in Amerika, en maakten foto's voor All American, een boek en een expositie in het FOAM te Amsterdam.

Verder een stuk over de archieven van de vorig jaar overleden Parool-fotograaf Wubbo de Jong, die per 1 mei onder de hoede van het Maria Austria Instituut komen. Het nagelaten werk van de Jong beslaat vier meter aan ordners en een ladekast vol, bij elkaar wel 300.000 opnamen.


foto Wubbo de Jong

Het napalm-meisje in Vietnam, het neergeschoten verliefde stel in Sarajevo, en nu de twaalfjarige Ali zonder armen in Irak. Elke oorlog heeft één aangrijpend beeld, één persoonlijk drama, dat het hele verhaal van de oorlog vertelt. ,,Er zijn altijd mensen die zo'n beeld ergens voor nodig hebben.''

Hoe foto's worden tot iconen van een oorlog is te lezen in een GPD artikel.

Een artikel over de "visuele kaakslagen" van Jürgen Teller en Boris Mikhailov, vandaag in BN/De Stem. Dit naar aanleiding van hun respectievelijke tentoonstellingen in De Hallen in Haarlem.

Op CBS Marketwatch is een groot artikel te lezen over het Amerikaanse opinieweekblad Time dat gedurende de huidige Golfoorlog volledig inzet op fotojournalistiek, met foto-essays van twintig pagina's per keer, in de stijl van het voormalige Life-magazine.

We in the photo department have to be the happiest people on the planet. We have a boss who loves our work.

MaryAnne Golon, Time picture editor.


Een wat reactionair maar toch interessant artikel over hedendaagse modefotografie, vandaag in de Gelderlander.



My photographs are snapshots, but loaded ones. I guess I try to get whatever's there. I'm not sure about the term "snapshots", though. I mean, if I was to do a portrait of you right now, I would do it black and white, hand-held, very simple, very fast, but I would get a certain thing of you that you would recognise, and other people would recognise in you. And that would make it a meaningful portrait.

Jürgen Teller

donderdag, april 10, 2003

In USA Today een artikel van Peter Howe (auteur van Shooting Under Fire) over oorlogsfotografie in Irak, onder de titel Which photos tell truer story?.

One U.S. Marine killed, three seriously wounded in suicide bomb attack near Palestine Hotel, CNN reports from Baghdad.

I turned the tap
there was cold, there was hot
I put on my coat to go to the shop
I stepped outside and I didn't get shot

It was a pretty good day so far

I didn't hear any sirens or explosions
No mortars coming in from those heavy guns
No UN tanks, I didn't see one

It was a pretty good day so far

No snipers in windows taking a peek
No people panicked, running scared through the streets
I didn't see any bodies without arms, legs or feet

It was a pretty good day...

There was plasma, bandages and electricity
food, wood and water and the air was smoke free
no camera crews from ITV

It was all such a strange sight to behold
nobody was frightened, wounded, hungry or cold
and the children seemed normal, they didn't look old

It was a pretty good day so far

Loudon Wainwright III


Students of journalism during a protest called by the Lebanese Photographers Syndicate.
foto Mohamed Azakir


Nooit was Nederland zo welvarend als in het begin van dit millennium. We waren rijk, tevreden met onszelf en met ons veelgeprezen poldermodel. Zo leek het. Totdat Pim Fortuyn vorig jaar de katalysator bleek van massale maatschappelijke onvrede. Opeens spraken we over de ‘puinhopen van Paars’ en een ‘verweesde samenleving’. Nu de rookgordijnen na een bewogen jaar zijn opgetrokken wordt het tijd voor een nuchter beeld van het Nederland na acht jaar ‘Paars’. Acht fotografen maakten ieder een foto-essay over de samenleving die zij aantroffen in de afgelopen jaren. Ze legden de zenuwen bloot van ons ogenschijnlijk zo rijke en harmonische land. Na de euforie, de ontnuchtering.

Foto's van o.a. Guus Dubbelman, Harry Cock, Martijn van de Griendt en Wim Ruigrok, vanaf vrijdag 11 april in de Melkweg galerie in Amsterdam.

Op dinsdag 3 juni vindt in de Grote Kerk in Breda een debat plaats onder de titel "FOTOGRAFIE: WAPEN OF KUNST?" Deelnemers zijn landelijke en regionale journalisten. In dezelfde kerk is vanaf 15 mei een tentoonstelling te zien van foto's van Piet den Blanken, die (net als Ad van Denderen) het leven van vluchtelingen, "grensgevallen" vastlegt.

Een uitgebreid artikel over het 25e Internationaal Fotofestival in Knokke/Duinbergen aan de Belgische kust is te lezen in BN/De Stem.

woensdag, april 09, 2003

Op naar de volgende "schone oorlog":


Morgue of Al Nur hospital. foto Jerome Delay


Morgue of al-Kindi hospital. foto Jerome Delay

De val van Saddam:


foto Goran Tomasevic


American lenswoman Rebecca Raleigh (23) has tested negative for SARS.

Mumbai (India) had a big SARS scare on April 7, when American photographer Rebecca Raleigh (23) was taken to Kasturba Hospital, Arthur Road, on suspicion that she had contracted the potentially fatal respiratory illness. Raleigh had been taken to the Kasturba Gandhi hospital for infectious diseases on Arthur road after doctors at Jaslok hospital suspected she had contracted the mystery pneumonia.

Raleigh will, however, be kept under observation for a few more days, hospital sources said.

Bron: Mumbai Mid-Day.

Amerikaanse troepen zijn nu het Palestine Hotel binnengetrokken, het hotel dat gisteren beschoten werd en waar Arnold Karskens zich al enkele weken bevindt.


Arnold Karskens

Fotograaf Ad van Denderen reisde twaalf jaar langs de grenzen van Europa. Hij verbleef weken in louche pensions in Istanboel, wandelde van Albanië naar Griekenland, postte nachten op het strand van het Spaanse Tarifa en legde de pogingen vast van de niet aflatende stroom illegalen, asielzoekers en immigranten om toegang tot een beter bestaan te krijgen. Het resultaat is het indrukwekkende fotoboek GO NO GO. Een selectie van de foto's is tot een half uur durende videomontage verwerkt. Tijdens de vertoning in De Balie geeft schrijver Stephan Sanders een handleiding bij het bekijken van de foto's. Want wat weten en vinden wij eigenlijk van de individuele gelukzoeker? Welke rol spelen zij in het debat over de vraag hoe Europa om moet gaan met migratie?

16 april 20.00, De Balie, Amsterdam


A young Iraqi girl cries in Basra. foto Odd Andersen


In The New York Times verscheen Telling War's Deadly Story at Just Enough Distance, een discussie tussen fotoredacteuren over oorlogsfotografie.

Lees het hier op de site van Common Dreams Newscenter.

Vandaag in The Independent een interessant artikel over oorlogsfotografie : The conflict on camera, door Tim Sutcliffe.

Thomas Sutcliffe appraises the dark art of war photography, and some of the most arresting and memorable images so far.

Lees hier.


dinsdag, april 08, 2003



The camera of injured photographer Faleh Kheibar lies covered with blood on the 15th floor of Baghdad's Palestine Hotel. foto Patrick Baz.

Faleh Kheibar said he was trying to take a picture of a U.S. helicopter hovering over Baghdad when the shell hit Reuters' 15th floor suite. "I changed my place just seconds before the blast," he said. He was wounded by shrapnel to his forehead and left cheek.

U.S. Army Col. David Perkins told an Associated Press reporter assigned to the unit that Iraqis fired rocket-propelled grenades at tanks from in front of the Palestine Hotel, and the military, scanning the area for observation posts, saw binoculars and fired. The tanks were also taking fire from mortars, he said.

"There must have been 50 cameras on the balconies," said AP photographer Jerome Delay, who was on top floor. "How can they spot someone with binoculars and not cameras?" Delay said that he watched the tanks which had taken up positions on the bridge from his vantage point on the top floor of the hotel. "All the shooting was concentrated on the bridge and across the river," where U.S. forces were located, he said.

Deze week in HP/De Tijd een artikel over de opkomst van fotografie als kunstvorm, en vanavond: Gerard Wessel bij Tom Rhodes (Yorin).

Een foto van Faleh Kheiber van Amerikaanse tanks op een brug over de Tigris, vanaf het balkon van het Palestine Hotel.


Cameravrouw Heleen van Geest (Reuters) is op weg terug naar het zuiden nadat haar collega bij een explosie een arm brak. De Amerikaanse eenheid waarbij zij als embedded reporters waren ingedeeld kwam onder vuur te liggen.

Zij bevinden zich nu in een militair hospitaal, 70 kilometer ten zuiden van Bagdad, wachtend op verder transport. Om als enige verder te werken was onverantwoord, omdat cameramensen een collega nodig hebben om de omgeving in de gaten te houden.

Bron: Radio1-journaal.

CNN meldt explosies bij het Palestine Hotel in Bagdad waarbij Taras Protsyuk, een cameraman van Reuters, en Jose Couso (Telecinco) zijn omgekomen. Vier Reuters-journalisten zijn gewondgeraakt, waaronder fotograaf Faleh Kheiber. De veertiende, vijftiende en zeventiende verdieping van het hotel, waar vooral journalisten verblijven, zijn aan de buitenkant beschadigd. Op de vijftiende verdieping bevindt zich een tijdelijk kantoor van Reuters.

Het hotel werd beschoten door een Amerikaanse tank, gericht op Iraakse sluipschutters die vanaf de balkons van het hotel geweren en raketten afvuurden.

Eerder vandaag kwam een journalist van het tv-station Aljazeera bij een bomaanslag in Bagdad om het leven.


A flak jacket and a helmet sit near a pool of blood by a shattered window in the Reuters TV office on the 15th floor of Baghdad's Palestine Hotel after it was hit by a shell. foto Patrick Baz

(Gezien het feit dat er bloed ligt buiten op het balkon, en een statief, kan het zijn dat de journalisten zijn aangezien voor Irakese sluipschutters.)

Don Bartletti (Los Angeles Times) heeft de Pulitzer Prize for Feature Photography gewonnen met zijn reportage over Midden-Amerikaanse jongeren die via een hachelijke reis proberen de Verenigde Staten te bereiken.


foto Don Bartletti

Patrick Baz, a veteran photographer for Agence France Presse who covered the war in Beirut in the 1980s, was shocked when he stumbled upon a farm torn up by U.S. missiles in al-Janably. Inside the farmhouse were the remains of a family of 20 people, 11 of them children.

Bron: AlterNet.org.

maandag, april 07, 2003

De Duitse journalist Christian Liebig (Focus) is vanmiddag omgekomen bij de eerder genoemde Iraakse raketaanval, 15 km ten zuiden van Bagdad. Ook de Spaanse journalist Julio Anguita Parrado is hierbij om het leven gekomen. Hij schreef voor El Mundo.

Bron: CNN.

An American photographer, Rebecca Raleigh (23) from Chicago, suspected to be a case of SARS — Severe Acute Respiratory Syndrome — is now being treated in an isolation ward of a civic hospital in Mumbai, India, after she presented herself at a private hospital with symptoms typical of the new scourge stalking Asia. Her travel record and symptoms pointed to the possibility of her being a SARS victim.

Bron: The Hindu.

I've paid for worse hotel rooms in Africa. It was decent, it was a clean cell. I slept on a cement floor with two wool blankets. I was given three meals a day and had access to a bathroom. I will say that I was treated humanely, I think we all were. We weren't physically abused in any way, but we heard other prisoners being beaten. I heard several the first night. I think there's a really good chance I slept through other things. One night I heard a scuffle during which a prisoner was beaten and plunged in water.

Molly Bingham in NBC's Today Show over haar gevangenschap in Bagdad.

International news agency Agence France-Presse and US-based photography agency Getty Images have signed a strategic partnership agreement, the companies announced. Under the agreement, Getty Images will have exclusive rights to market AFP images in North America and Britain. Paris-based AFP will market Getty Images photographs from North America to daily newspaper subscribers throughout the rest of the world, the companies said in a joint statement.

The deal is expected to be implemented during the second quarter of this year. "We believe that this agreement is to the benefit of all -- allowing Getty Images to expand our reach, AFP to optimize its resources, and customers to receive a truly rich and comprehensive news photography product," Getty Images chief executive Jonathan Klein said in the statement.

Getty Images works with more than 250 staff and freelance photographers around the world who produce between 700 and 1,000 photos each day. AFP is an international news agency offering services in eight languages. Its international news photo service, launched in 1985, has more than 300 staff photographers and hundreds of freelancers and produces some 1,000 news photographs per day.

"The agreement is of major importance for AFP," AFP's chief executive Bertrand Eveno said in the statement. "Getty's superb coverage of North America, including sports and celebrities, is the perfect complement and will strengthen AFP's position as a major actor in photo news, servicing top newspapers worldwide," he said.

Bron: Agence France-Presse.

Laatste nieuws: twee journalisten gedood bij Iraakse raketaanval ten zuiden van Bagdad.

Bron: BBC World.

Jerry Lampen laat weten dat hij alweer zo'n kleine week in Kuwait zit om de plaats in te nemen van zijn vriend en collega Damir Sagolj. Het zit er niet mee want hij loopt voortdurend tegen een muur van militaire bureaucratie aan.

Zolang de fotografie bestaat, bestaan er foto’s van de dood, foto's van dode mensen. Bloederige foto's van mensen die gewelddadig aan hun eind zijn gekomen en vredige, serene foto's van mensen die zijn opgebaard op hun steriele doodsbed.

Op de tentoonstelling 'Mortalis', die tot 15 juni van dit jaar te zien is in het Fotomuseum in Den Haag, wordt het beeld van de dood in de fotografie op drie manieren belicht: met post-mortem fotografie uit de 19e en 20e eeuw, met foto’s van beroemdheden als Marilyn Monroe, Che Guevara en Pim Fortuyn en met het journalistieke beeld van de naderende, onontkoombare dood in World Press Photo.

Er zijn foto's te zien van onder anderen Hans Aarsman, Koos Breukel, Anton Corbijn, Jerry Lampen, Peter Martens, Letizia Battaglia (I), Luc Delahaye (F), Bruno Stevens (B) en Larry Towell (CND).

Fotograaf Henk Braam keerde onlangs terug uit Sri Lanka (waar hij een reportage maakte voor Médécins sans Frontières) met fraaie foto's en een longontsteking. Gelukkig bleek het niet te gaan om de gevreesde longziekte SARS, dus de mondkapjes mogen terug in de doos en Nijmegen kan weer opgelucht ademhalen.

Yahoo heeft sinds vandaag ook een Image Search, zoals al langer bekend van Google maar dan met een wat gelikter uiterlijk.

zondag, april 06, 2003

Vanmiddag is fotograaf Ad van Denderen te gast in het VPRO-cultuurmagazine Kunst moet zwemmen.

Ned.3, 17.00-18.00 VPRO
Herhaling van 0.55-1.50


A Kurdish woman in front of her makeshift house in Kurdish controlled Iraq.
foto Newsha Tavakolian

Jonathan Curiel schreef een groot artikel in de San Francisco Chronicle over oorlogsfotografie in Irak en voorgaande oorlogen, mede naar aanleiding van het boek Shooting Under Fire: The World of the War Photographer (al eerder besproken op deze site).

Lees zijn stuk onder de titel Images from Hell.

Een citaat:

"Looking back at it now, I regret having been a war photographer . . . War's not glamorous. It's total madness, it's evil, and it's a crime. . . . The only positive thing about photographing war is turning it into something negative. You show the negativity of dying children. What contribution can a dying child make to a political situation? War murders the innocent; they're the last people to be told when war's coming."

Don McCullin, die ondanks deze tekst naar Irak vertrok. Oorlog is ook verslavend.

Door een prachtig Koerdisch landschap rijdt een ambulance door de frisse geur van het voorjaar. In de ziekenwagen ligt onze Iraanse vriend en BBC-cameraman Kaveh Golestan in zijn doodskist. Op de geblindeerde achterruit van de ambulance, op weg naar de Iraanse grens, staat het woord ,,export''.

Eén dag eerder. Nabij het Noord-Iraakse grensdorpje Kifri voeren Amerikaanse vliegtuigen zware bombardementen uit op frontlinies van de Iraakse regeringstroepen. Zwarte rookpluimen stijgen op in de verte, gevechtsvliegtuigen scheren over onze hoofden. Het Iraakse garnizoensfort, één kilometer verderop, lijkt verlaten. Samen met een verslaggever van het Amerikaanse persbureau AP besluiten we een kijkje te nemen. Bij de laatste Koerdische controlepost bezweren de soldaten dat alles veilig is. Na een paar honderd meter niemandsland keer ik terug: de rookwolken in de verte zijn eigenlijk heel dichtbij.

Bij de controlepost staan onze BBC-collega's, die wél besluiten te gaan. De Koerden zeggen nu eenmaal dat het écht veilig is. Er gaat zelfs een soldaat mee. Bij het fort aangekomen, parkeren ze hun auto. De producer stapt vrijwel direct op een landmijn en raakt gewond aan zijn voet. Cameraman Kaveh Golestan denkt dat de explosie afkomstig is van een Iraakse raket en duikt naar de grond. Zijn kleine, gedrongen lichaam raakt twee mijnen. Hij sterft een paar minuten later.

Kaveh Golestan, die een Pulitzer-prijs voor zijn werk ontving, was dolblij dat hij hier ,,vrij'' kon werken, zonder inmenging van Amerikaanse of Britse censoren. De Iraniër kwam al diverse malen naar Noord-Irak. Als fotograaf was hij in 1988 in het plaatsje Halabja waar de Iraakse regering de Koerdische inwoners met chemische wapens bestookte. Meer dan vijfduizend mensen kwamen daarbij om het leven. Het waren zijn beelden die de wereld schokten.

De kist met het lichaam van Golestan wordt voorzichtig over de grens tussen Noord-Irak en Iran gedragen. In het grensgebouwtje aan de Koerdische zijde staat de televisie op BBC World. Het item gaat over de man die zojuist voorbij in de ambulance voorbijkwam.

Thomas Erdbrink, correspondent in Noord-Irak voor NRC en De Standaard.


De begrafenis van Kaveh Golestan

Ik ben nooit erg geïnteresseerd geweest in mode. Ik denk dat ik een homoseksueel trekje heb. Want een goede modefotograaf kan een vrouw niet benaderen zoals een hetero dat zou doen. Hij zegt niet: 'Wow, kijk naar dat meisje.' Nee, het gaat om houden van, hij moet ze behagen. Maar natuurlijk ben ik met hen ook wel in de koffer gedoken. Ik word verliefd op mensen terwijl ik hen fotografeer.

David Bailey in De Standaard.

Het 25ste Internationaal Fotofestival van Knokke-Heist loopt van 7 april tot en met 25 mei. David Bailey is er eregast. Zijn werk wordt tentoongesteld in de bovenhal van CC Scharpoord.


Bagdad zag er een jaar geleden een stuk vrediger uit dan vandaag. Een reportage uit april 2002 van Ine Dehandschutter is nu te zien op de website van Eye of the Low Countries.


foto Ine Dehandschutter

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Monitored by BelStat - Your Site Counts
This site tracked by OneStat.com. Get your own free site counter.